Durf jij je spiritualiteit te laten zien in je business?

Wil jij jouw spiritualiteit meer zichtbaar maken als coach, maar voel je een blokkade? Lees hoe je hier op een nuchtere, krachtige manier mee aan de slag kunt.

Deel dit bericht

Veel vrouwelijke coaches voelen diep van binnen dat spiritualiteit een essentieel onderdeel is van hun werk én leven. Maar zodra het gaat om zichtbaarheid op LinkedIn, op je website of in je pitch komt er een soort blokkade. Want: hoe spiritueel mag je eigenlijk zijn in je zakelijke communicatie? Herkenbaar? Dan is deze blog voor jou.

Durf jij je spiritualiteit te laten zien in je business

Waarom we onszelf inhouden

Voor veel vrouwelijke coaches  is spiritualiteit geen trend of tijdelijke hype, maar een diepe levenshouding. Reiki, energetisch werk, meditatie, werken met intenties – het zijn geen ‘extra’s’, maar onmisbare onderdelen van jouw manier van werken. En toch, zodra het gaat om woorden geven aan wat je doet, houd je jezelf in.

Je kiest voor veilige termen als ‘balans’, ‘ontspanning’ of ‘persoonlijke groei’. Woorden die niemand afschrikken, maar die ook niet echt laten zien wat je werkelijk brengt. De oorzaak? Vaak zit er een oude angst onder: om niet serieus genomen te worden, als ‘zweverig’ bestempeld te worden, of om klanten kwijt te raken. Terwijl juist dat spirituele stuk jou uniek maakt.

Waarom jouw klant hier wél op zit te wachten

De vrouwen die jij begeleidt zijn vaak net zo zoekend als jij ooit was. Ze zijn klaar voor verdieping. Ze willen voelen, transformeren, en in contact komen met hun intuïtie. En dat vraagt om een coach die haar eigen pad durft te bewandelen. Een coach die durft te staan voor wat ze gelooft – ook al is dat niet doorsnee.

Door jouw spiritualiteit zichtbaar te maken, trek je juist díe klanten aan die echt bij je passen. Klanten die niet op zoek zijn naar snelle tips, maar naar echte transformatie. En dat begint met jouw eerlijkheid over wie jij bent en wat jij brengt.

Zo maak je spiritualiteit zichtbaar in je business

(zonder zweverig te worden)

Je hoeft geen new-age woordenboek open te trekken of jezelf te forceren in een spiritueel jasje. Spiritualiteit mag gewoon jouw vorm hebben. Zó kun je het op een natuurlijke manier verweven in je zichtbaarheid:

  • Gebruik jouw taal. Als jij liever spreekt over energie dan over stress, doe dat dan ook.
  • Laat zien wat je doet. Deel hoe jij intuïtief werkt, wat een sessie met jou inhoudt, of hoe je spiritualiteit integreert in je coachpraktijk.
  • Wees eerlijk over jouw proces. Anderen herkennen zich in jouw reis, zeker als je het durft te delen zonder het mooier te maken dan het is.

Mijn eigen blokkade (en hoe ik ermee werk)

Laat ik eerlijk zijn: dit is ook mijn thema. Ik noem mezelf nog steeds ‘virtual assistant’, terwijl dat al lang niet meer de lading dekt van wat ik werkelijk doe. Mijn werk is veel breder – ik ondersteun coaches niet alleen technisch en organisatorisch, maar ook strategisch, creatief en steeds vaker op intuïtief vlak.

Tijdens een spontane en inspirerende sessie met één van mijn business buddy’s bespraken we dit. We hadden het over zichtbaar zijn, over woorden vinden die kloppen, over spiritualiteit en durven staan voor wat je echt brengt. In dat gesprek werd ik me opnieuw bewust van mijn eigen terughoudendheid. En hoewel ik de blokkade nog niet volledig heb doorbroken, werk ik er elke dag een beetje meer aan. Door erover te praten, te schrijven en stap voor stap mijn eigen vorm te vinden.

Klaar om jouw spiritualiteit te omarmen?

Jouw klanten hebben niets aan een versie van jou die zich klein houdt. Ze zoeken iemand die durft te voelen, durft te vertrouwen en zichzelf durft te laten zien. Ook – of juist – als dat een beetje spannend is.

Je hoeft het niet alleen te doen. Zoek een buddy, plan een brainstorm, of begin gewoon met één post waarin jij jouw waarheid deelt. Je zult zien: die ene stap maakt al verschil.

Claim vandaag nog jouw plek in de spotlight!

Ben je klaar om jouw spiritualiteit meer zichtbaar te maken in je business, maar weet je nog niet goed hoe je dit vormgeeft in je content en online zichtbaarheid? 

Ik denk graag met je mee over een aanpak die bij jou en je doelgroep past!

Prik even een gaatje in mijn agenda!

Spirituele rechterhand voor coaches

recente blogs

Stap voor stap opschoon-funnel Laposta

Een gezonde mailinglijst is essentieel voor een succesvolle e-mailmarketingstrategie. Te veel inactieve contacten kunnen je open rates verlagen en je e-mails in de spamfolder van je contact doen belanden. In deze blog leg ik uit hoe je met Laposta een autmatische funnel opzet om je mailinglijst op te schonen en alleen betrokken abonnees over te houden.

Lees verder »

Slim je mailinglijst segmenteren in Laposta

Als je je mailinglijst niet segmenteert, voelt je e-mailmarketing een beetje als schieten met hagel. Je stuurt iedereen dezelfde mails, ongeacht of ze ooit op een link hebben geklikt of überhaupt hun inbox openen. En laten we eerlijk zijn: niemand zit te wachten op e-mails die totaal niet relevat zijn. Dus, tijd om orde in de chaos te scheppen! In deze blog neem ik je mee in het hoe en waarom van slim segmenteren in Laposta.

Lees verder »